26 Kasım 2011 Cumartesi

EKRAN KORUYUCU FİLM NASIL TAKILIR / YAPIŞTIRILIR?


Tablet bilgisayar, telefon ve benzeri elektronik cihazların ekranına koruyucu filmleri yerleştirmek, daha doğrusu hava baloncuğu bırakmadan ve hizalı bir biçimde yerleştirmek biraz nazik bir iş ama birkaç küçük ayrıntıyla kolayca halledilebiliyor. Filmlerin nasıl yapıştırılacağına ilişkin önce bir video paylaşacağım ardından da birkaç ipucu.




Videoyu izleyenler nasıl bir yol izlenmesi gerektiğini az buçuk anlamıştır sanırım ama ben yine de özetle ne yapılması gerektiğini yazayım;

Koruyucu Filmi ekrana yapıştırırken yapılacaklar
1.Ekranı paketten çıkan küçük bez parçası ile silin (yoksa veya kaybolduysa yüzeyi çizmeyecek ama tozları toplayabilecek naylon karışımı bir bezde uygun olur)
2.Filmi kademe kademe muhafazasından çıkararak ekrana takın. (Yani filmin yapışkan tarafının tamamını çıkarmadan önce ucundan bir miktar açıp hizalayın sonra yavaş yavaş, kart ile düzelte düzelte yapıştırın.)
3.Yapıştırma işleminde hava baloncuğu oluşmasını önlemek için, kredi kartı türü bir plastik kart veya sert bir karton kart kullanın.

Tabii bu işlem ilk deneme de başarısızlıkla sonuçlanabilir, sizi bilmem ama ben kardeşimle beraber bir hayli uğraştım. Bu nedenle başarısız denemeler sonucunda edindiğim bilgileri de paylaşmak isterim.

BUNLARA DİKKAT!

- İster dokunmatik ister değil, elektronik ekranlarda bir işlem yapacakken kapalı olması önemli aksi halde uygulanan kuvvet nedeniyle ekran zarar görebiliyor.

- Telefon vb. küçük cihazlar için bu işlemi tek başınıza da yapabilirsiniz, ama 7 ' ve daha büyük ekranlar için birinden yardım almanız yerinde olacaktır. Üstelik sağını solunu tam hizalamak gerektiğinden bu iş için el becerisi olan birinin size faydası büyük olur :)

- Yapıştıracağınız yüzeyin tozsuz olması önemli fakat ilk denemeniz ve başarısız oldunuz veya tozlar yine de bir şekilde filme yapıştıysa onun da çaresi var. Bir bant alın ve toz yapışan yüzeye yapıştırıp çekin, filmin tamamı toz kaplı bile olsa işe yarıyor. ( Bu işlem basit bir para bandıyla yapılmalı, çünkü bant filmin kalitesine oranla çok kuvvetliyse yırtılabilir ya da bir ihtimal özelliği bozulabilir )

- Filmlerin özelliği kolay kolay kaybolmuyor bu nedenle birkaç kez hatta birçok kereler denemenize rağmen yapıştıramamış olsanız bile vazgeçmeyin ve o filmi atmayın genelde paketten iki film çıkar uğraşırken bir miktar yıprattığınız filmi(bantla tozunu aldıktan sonra) üste takarsınız.

- Filmi yapıştırırken ilk hizalama çok önemli, yoksa çok az fark bile bazı köşelerde kalıcı küçük baloncuklara sebep olabiliyor. Üstelik böyle durumlarda özellikle bazı köşelerde filmin altında havanın çıkabileceği bir yer kalmadığından ne yaparsanız yapın o baloncuk asla yok olmuyor.

- Baloncukları yok etmek için kart kullanabilirsiniz ama uyguladığınız kuvvetin oranını iyi ayarlamalısınız, forumların birinde bir arkadaşın uğraşırken ekranı kırdığını okuduğum için bunu yazıyorum.

- Ürünü aldınız ama küçük/ büyük geldi ve değiştirme şansınız yok o zaman ne yapacağız, büyükse ölçüp kesme imkânı olur ama küçükse ve yenisini alma/ değiştirme şansınız yoksa o zaman filmi en çok kullandığınız alan gelecek şekilde yapıştırabilirsiniz.( Sanırım küçüklük için yapılacak fazla bir şey yok)

- Bu arada önemli olduğunu düşündüğüm bir diğer madde de şu, filmler genelde pakette iki tane olarak geliyor, biri kalın diğeri ince. Ama ilk kullanacak olanlar film zaten kendisi ince bir şey olduğundan ikinciyi fark edemeyebilirler, dikkatli olmakta fayda var.

- Filmi taktınız ama üzerinde küçük bir yapışkan kaldı diyelim nitekim markayı belirtsin veya yapıştırırken kolaylık olsun diye takılmış alt köşelerde renkli bantlar bulunur bunları filmi yapıştırdıktan sonra çıkarın. Çıkarken iz bırakıyor veya yarım yamalak çıkıyorsa da pes etmeyin, tırnağınızla abartmadan kazıyarak ya da ıslak mendil ile fazla ıslatmadan da çıkarabilirsiniz.

Son bir tavsiye daha eski veya bir kısmı bozulmuş filmlerinizi de hiç kullanılmayacak durumda değilse atmayın, örneğin bozulan kısmını kesip, sağlam tarafını saat, telefon veya mp3 player gibi bir cihazın ekranı için kullanabilirsiniz. Ya da yıpranmışta olsa geçici bir çözüm olarak ileride işe yarayabilir, neticede kötü de olsa bir koruyucu hiç koruyucudan iyidir.

10 yorum:

  1. Bilgiler için teşekkürler...

    YanıtlaSil
  2. Videoyu izleyip işleme başladım, yazıyı da okusaymışım 3 tanesi çöpe gitmeyecekmiş :)
    Teşekkürler.

    YanıtlaSil
  3. Çok teşekkür ediyorum çok işime yaradı saol

    YanıtlaSil
  4. videoyu izleyip zaman kaybetmeyin. M&Y arkadaşımız EKSİKSİZ ANLATMIŞ. Teşekkürler.

    YanıtlaSil
  5. Çokk saolun. keşke kendi kendime işe başlamadan okusaydım. ben kendim yaptım ama baloncuklu kaldı. sora bu yazıyı okudum. okul etiketini jelatine yapıştırıp çektim. sonra cetvel yardımıyla yapıştırdım. ama benim tavsiyem paketten çıkan bezi cetvele sarmak. çünkü cetvel jelatini biraz çiziyo.. teşekkürler. emeğinize sağlıkk

    YanıtlaSil
  6. bu bant olayını bulandan allah razı olsun, cennette vip yer kapsın inşallah
    o değilde isyan ede ede 10" lik tableti baya bi kapladım ben. Elinize emeğinize sağlık efem, tekrar günü kurtardık,bant sayesinde!

    YanıtlaSil
  7. ben ekran koruyucuyu takarken tozlar yapışmıştı yıkadım çıkmamıştı kızdım attım bantla çekmek hiç aklıma gelmemişti keşke öyle yapsaydım. yıkanınca filmin özelliği kayboluyor mu acaba merak ettim

    YanıtlaSil
  8. Artık ekran koruyuculara gerek yok. screen armor 1yıl telefonunuzu koruyor. Nano teknoloji harikası bir ürün. Ne kılıf kullanmanıza gerek var ne de ekran koruyucu. www.screen-armor.com

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba,
      Şahsi fikrim koruyucu filmler candır kardeş. Elbette yeni teknolojilere gözümüzü kapatacak değiliz ama şuan için bu tür koryucular bana hem daha ucuz hemde daha az karmaşık görünüyor.

      Sil
  9. Teşekkürler, çok faydalı bilgiler.

    YanıtlaSil